Höstrusk!

Idag är det inget roligt väder alls ute!
det blåser och regnar småspik.
Vi var ute innan, men Presley ville inte vara ute, och Cilla frös, Elvis bara gick och skakade på huvudet.
Antagligen blåste det rakt igenom huvudet på stackarn.
Inget roligt alls.
Jag funderar på att vara lite kreeativ.
Jag har sett mig om i olika zooaffärer, att dom säljer några "pussel".
Det är en bricka med hål i, sen är det uppochnervända "koppar" som man ska lägga godis i.
Jag tror attdet skulle vara bra hjärngympa för mina.
Nu är dom kanske inte världens smartaste, men dom gör det mesta för godis!
Och smålänning som jag är, är det billigare att göra ett själv, av saker man har hemma, än att lägga 110-tals kronor på ett fabriksgjort.
Dessutom får man ju nåt att göra.
Får nog ta husse till hjälp, han vill nog inte att jag ska använda varken cirkelsåg eller sticksåg själv...

Kommentarer
Postat av: Ella

Jäklar vilken fin blogg ni fått :)



Jag brukar ge Puma en petflaska med nåt riktigt gott i, en 1/2 l alltså, sen får hon klura ut hur godiset ska komma fram, ger mig ett gott skratt varje gång, hon är så himla försiktig oxå..



En annan grej är ju att använda ett gammalt mjölk/fil paket, om dom inte slaktar det villsäga?



Brukar även ta flera små kartonger & gömma typ korv i bara den ena & sen får hon klura ut var godiset är..



Några billiga & enkla tips, hoppas dom funkar?



Ha en riktigt trevlig helg!!

2010-09-17 @ 16:42:34
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0