Varit i skogen hela dan!


Här är jag då på språng mot det första spåret matte hade gjort åt mig!
Det gick jättebra, jag fick en massa beröm!

Spåret kallades för "godisspår", det betyder då att det ligger godis i hela spåret, inte så svårt att fatta!
I det första spåret hade matte lagt godis i varje steg för att jag skulle förstå på ett ungefär vad jag skulle göra.
Jag fattade ganska snabbt vad det gick ut på.
Sen gick matte ett till.
Fast här smålade hon med godiset och det var inte alls lika lätt att hålla sig inom ramen för vart godiset låg.
Men det gick till sist, och jag klarade det också!
Någon snackade nåt om nån Apellkurs, men jag vet inte.
Varför ska man leta efter godis i skogen, när man kan få det hemma?


Väntan!


Denna eviga väntan!


Matte hade med sig tussen till mig!
Den slog jag ihjäl några minuter med, men sen blev den också tråkig!


Hittade en pinne.
Den skulle tuggas sönder, så enkelt var det bara!

När vi kom hem, somnade jag som en stock på mattan framför TV:n.
Nu har jag åter igen piggnat till och kommer förpesta tillvaron för grabbarna, tills det är dags att gå och lägga sig!
Just det, matte håller på och tvättar våra filtar vi har överallt här hemma, för dom luktar hund...
Kan undra varför....
Matte är kanske inte den absolut skarpaste kniven i lådan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0