Promenaden den 2/11-10


Jag hittade ett flygande djur det första jag gjorde.
Det jagade jag en stund och hade jätteroligt med.
Men det djuret tröttnade på mig efter en stunds jakt, och flög iväg.


Varför matte och grabbarna inte gick på min sida vet jag inte!


Här lokaliserade jag ett bra övergångsställe för dom, men dom ville gå på sin tråkiga sida!


Så jag fick ett mindre raseriutbrott eftersom jag inte fick som jag ville.
Jag sprang bort utbrottet!


Sen gick jag i väntans tider på de andra!


Det är ju faktiskt matte som håller oss tillbaka varenda promenad!
Hade vi fått springa själva, hade promenaden idag varit gjord på runt halva tiden!


Fast det är klart, då hade man kanske missat en massa intressanta saker som man måste undersöka!


Kolla in! Jag vinner ju med flera meter!
Han snackade nåt om att han "lät mig vinna"!
Skitsnack! Så sa han bara för att han inte orkar hålla mitt tempo!!


Man vadade ju genom en och annan lerig åker!


Här springer jag nästan rakt in i rumpan på Presley, för det puckot beslutar sig helt plötsligt att stanna till mitt i alltihop!


Men jag girade förbi som ingenting!
Man är väl smidig!


Sen tävlade jag mot Elvis.
Han förlorade han också, och med tanke på hans uttryck, behöver jag väl inte påpeka hur galen han blir av att förlora!


Här skulle jag kolla läget på andra sidan muren.


Och Elvis fick för sig samma sak. Det var bara det att han vill komma över först.
Detta ledde till att vi båda trillar ner.
Jag blev lite arg på honom då.
Men det hjälper inte att bli arg på honom, för han bryr sig inte ett smack!


I skogen hittade jag en kvist att tugga på.
Matte förstod piken, och beslutade sig för att hitta en bra fikaplats så snabbt som möjligt!


Jag hjälpte matte att leta efter en fikaplats!


Här satte jag mig. Tyckte det kunde vara mysigt att sitta i mossan och fika lite!
Det tyckte inte matte, som helt sonika gick vidare!
Så jag fick hjälpa till att leta efter en annan plats!
Det var inte lätt, men tillslut hittade vi en plats där matte tyckte det passade.

Idag skulle vi egentligen spårat lite, jag och matte.
Men med tanke på ösregnet håller vi oss inne ett tag till.
Om det blir uppehåll skulle vi gå ut sa matte, matte sa att vid middagstid har vädergubbarna sagt att det ska vara uppehåll. Så vi får väl se om vädergubbarna ljuger, igen...
Att gå ut i ösregn är inget jag vill, för då får man vara inlåst när man kommer in.
Så vi hoppas att det snart slutar, för spårning tycker jag är roligt, och matte också för den delen!
Sen är det ju alltid roligt att man kan göra så matte blir glad!

Slick på snoken!

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med vit hund i leran :) Lika härligt med alla hundar i leran fast det syns inte lika mycket dock :) Värre om dem får för sig att hoppa upp på en haha

2010-11-03 @ 21:27:40
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0