Lite sen uppdatering!

Jag har haft sprängande huvudvärk i ett par dagar nu, därför har det inte blivit någon uppdatering!

Cilla klarade ju lydnadspasset galant!
Det enda hon kuggade på var ju kvarsittandet med störning.
Men instruktören sa faktiskt att jag valde några alltför stora störningar, så hon förstod att Cilla inte kunde sitta kvar. Men, men, störning är ju störning, tycker jag. Men vi får ta och träna på det lite mer bara. Tillslut så sitter nog det också.

I nosaktiveringen, skulle hon kommit till mig direkt efter att hon hade hittat bollen, på spårningen vi hade nu i maj, och alltså inte sprungit sitt lilla ärevarv runt oss allihopa!

Hon hade lite svårt att bara hålla sig passiv, men drog inte iväg, utan höll sig intill mig, men gick runt i sin egna lilla värld (som vanligt) och kikade runt omkring mig. Men hon ignorerade de andra hundarna som var runtomkring.

Det roligaste var på inkallning. Hon tittar på mig när jag går iväg, tittar på hundarna runt omkring, jag ropar, och när hon springer mot mig, så liksom i starten, fjädrar hon tillbaka, för att sen skjuta iväg sig själv som en projektil!
Hon måste lära sig att sänka hastigheten, för att kunna komma TILL mig, för nu glider hon förbi, samtidigt som hon ligger på sidan för att svänga in till min sida... Det ser faktiskt roligt ut!



"Cilla är en mer energisk och mer explosiv hund än Elvis (no shit?)! Och oerhört lättlärd (que?)"

Domen på matte då:
Jag har bra koll på mina hundar, korrigerar när jag ska, och belönar på rätt ställe. Mina amstaffar är lugna (?) och harmoniska hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0