Ligg! Ligg kvar!

Har precis tränat med Cilla lite inomhus. Jag tycker det är lättare att lära in kommandon på valpar inomhus, där det inte är en massa roliga dofter att fokusera på hela tiden.


"Okej matte, jag ligger! Och nu? Får jag köttbullen nån gång eller??"


"Men hallå? Vart ska du med min köttebulle?"


"Jag ser dig nog! Kom nu hit med min köttbulle! Jag ligger ju faktiskt kvar här, som du sa! Varför ska jag komma när du vill, när du inte kommer till mig när jag vill?"


"NÄ! Nu vill jag inte mer!"
Det gäller att sluta när dom fattat! Men 40 minuters träning, är lång tid för en liten valp. Men så länge man inte märker på dom att dom har tröttnat kan man fortsätta, tycker jag.

Hon är hyfsat lättlärd! Man ser hennes frustration, när hon inte förstår vad jag menar. Och innan poletten trillar ner för henne om vad olika saker betyder, kan det bli en och annan piruett och volt... Meeen, hon är valp. Hon ska inte veta vad jag menar. det vet jag nämligen inte själv ibland... =)

Kommentarer
Postat av: Caroline :)

sv: jo det håller jag med om..

2010-03-22 @ 10:34:35
URL: http://rightgoesleft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0