Var i Småland igår!


Jag tycker mycket om min "morfar". Och det är ömsesidigt tror jag, för han ger mig ofta en massa godsaker när inte husse och matte ser det!


Men när dom andra satt och åt rabarberpaj, blev jag lite sur. Men matte sa att det kan vara farligt för hundar, och jag kan ju inte göra annat än tro henne!?


Sen åkte vi iväg hem till "mormor". Hon har en hund hos sig som heter Hugo. Han var jätterolig! Inte alls lika klumpig som dom jag bor ihop med, utan han hängde med mig i svängarna utan problem!


Vi kom överens direkt!


Sen gick vi hem till honom. Och det var skönt, för det var riktigt varmt ute, och vi blev jättetörstiga av allt springande.


Han är en tysk jaktterrier. Det är lite synd om honom, för han får inte vara i soffan, som jag får hemma, så det låg råttfällor i sofforna, för att han inte ska hoppa upp där. Men han gör det ändå, för han har kommit på ett sätt att få fällorna att slå igen...

Sen när matte och jag åkte hem, stannade vi på ett ställe, där jag fick kissa, och så gick matte in i affären, och kom ut med en varmkorv som hon och jag delade på. Det var riktigt gott och jag hade gärna tagit en egen, men tydligen så kunde jag bli åksjuk (föga förvånande med tanke på hur mattes kör) och spy. Jag sov hela vägen hem och var fortfarande helt slut när jag kom hem. Matte la sig på soffan, och jag hoppade upp till henne (efter att jag kollat efter råttfällor) och la mig på hennes mage, och somnade på direkten.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tysk Jaktterrier har en liten speciell plats i mitt hjärta <3 Min lillkilles mamma är det =D

Hans pappa är Jack Russell, men till utseende och mentalitet är lilla Rick mest Tysk Jaktterrier =)



Så du blev inte åksjuk? Då får du påminna matte om det nästa gång så du får en hel korv själv, hihi =)

2010-06-06 @ 15:14:59
URL: http://mffhunden.blogg.se/
Postat av: Ella

Såååå söt hon är :)



SV: ok då förstår jag, kul att Vetten gillar honom, speciellt med tanke på kommande rasförbud i Danmark ;)

2010-06-06 @ 20:05:09
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0