Cilla har skadat korsbandet!



Igår fick jag höra det värsta en hundägare kan få höra från sin hund!
Skrik av smärta, som gör att blodet isar...
Jag sitter ute och röker (FY) och hör Cilla SKRIKA AV SMÄRTA!
Min första tanke var, att någon av de stora lunsarna hade skadat henne på nåt sätt. Men dom ligger i hallen när jag rusar in, och Cilla ligger under köksbordet och skriker. Jag ser att hennes ben är skadat på nåt sätt, för hon håller upp det. Jag tar upp henne i famnen och går in i soffan för att försöka lugna ner henne, (och mig) och försöka få henne att sluta skrika!

När vi hade lugnat oss båda två (Cilla i allafall), ringer jag till Anders, som får komma hem. Givetvis, kommer man inte fram till vetten på 2½ timme. Jag försökte få komma in till K-hamn, där Elvis var när han hade skadat tassen. Men dom hade ingen röntgenapparat där inne, och vi blev hänvisade till Näsum, Växjö eller Hässleholm.

När dom väl ringer upp från Näsum, får vi komma in, vid 16! Och då var klockan 15!
- Vi kommer NU! Sa jag.
- Gör det, så ska vi försöka ta in er så snabbt som möjligt.
Tack gode Gud för det!

Cilla gnäller inte vid det här laget, men stödjer inte alls på bakbenet!

När vi kommer dit, får vi vänta en braaa stund, men får tillslut hjälp.
Han klämmer och trycker lite...

- Hon har skadat korsbandet rejält. Men det är inget farligt, för hon är så ung, och eftersom hon fortfarande växer, är inte ledbanden utvecklade, utan hon kommer att läka bra! Hon ska ha antiinflammatorisk pennicillin och smärtstillande under 4 veckor. Och hon får ta det i sin egen takt, vill hon kanske springa lite på tomten, kan hon få göra det. Får hon ont, så springer hon inte. Hon känner själv vad hon klarar av. Så lite lugn och ro.

Lugn och ro... Kyss mig! Med Elvis och Presley hemma...


Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars lilla tjej. Vet hur panikslagen man blir när man hör det där skriket. Hände min valp med, han hade muskelblödningar. Veterinärena ville inte ta emot oss och hela natten var jag superorolig och dan efter åkte jag dit direkt o tvinga dem kolla på honom. Hoppas hon blir bättre snart! Massa kramar från oss

2010-02-16 @ 15:47:33
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/
Postat av: Towe

Lilla gumman!! <3

2010-02-16 @ 19:47:31
URL: http://www.benniwise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0