Cilla på bruks!


Här är en större del av planen. Den är ganska stor faktiskt. Längre till vänster är aguilitybanan.


"Klassrummet" eller vad man ska kalla det.


Jag vill också sitta på en sådan här vägg!


Men då får jag nog lägga på ett kol med mina små!


Kontaktövning på planen!

I det stora hela gick det jättebra. Bra och fin kontakt mellan varandra, och bra observationsförmåga.
Minsta lilla, så gjorde jag rätt korrigering, och fick tillslut det resultatet jag var ute efter, för denna gången.
Nästa gång kan ju saker och ting vara som bortblåsta. Men hon kan sitt, ligg och stanna, 9 av 10 ggr. Eller ja, hon kan det alla gångerna, det är bara det att hon ignorerar mig nån gång.

Det var en ganska salig blandning mellan raserna, mest blandningar. Alla fick hälsa på alla, utom Cilla, det var en som inte ville att hon skulle hälsa på sin hund, men alla andra fick hälsa på den. Då blir man lite irriterad faktiskt.

Cilla verkar mer lättlärd och villig att sammarbeta än vad Elvis är, så hon lär sig ganska snabbt. Elvis lär sig också snabbt, men skiter helt enkelt i vad han kan, när han kan det... =)

Instruktörens hund, Floyd, var med inne under genomgången, och när han gick förbi bakom mig, luktade han på min jacka. Den luktade nog illa eller nåt, för han valde att pissa på den... Men men, den går att tvätta. Världen rasar inte samman för lite hundpiss liksom.

Jag ser fram emot nästa vecka på torsdag, för då är det dags igen.

Tills dess:
Hårdträning flicka lilla!


Kommentarer
Postat av: Kickan

Hej

Kul att det gick bra idag. Vem vet du och Cilla kanske sitter på väggen en vacker dag. Hänger ju på matte eller. Skratta gott när jag läste att en hund hade pissat på dig, kan se dig framför mig hur du reagera.

Krama Kickan

2010-04-13 @ 22:31:03
Postat av: Anna

Kul att det gick bra för er, för oss gick det oxå bra :) Jag förstår mig inte på människor som dömer ens hund när dem inte känner den. När jag hade min schäfer skrek folk från andra sidan gatan att jag skulle hålla min hund. Min hund gick fot och brydde sig inte om deras små hundar som stog o gläffsde..

2010-04-14 @ 12:05:00
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0