Friskförklarad!

Idag var det förhoppningsvis sista besöket hos min veterinär angående mitt öga!
När vi kom in i bygget så behövde vi inte ens gå fram till receptionen utan dom kände igen mig och loggade min ankomst.
Så klart, det går väl inte att glömma mig när man väl har träffat mig.
 
Väntan är olidlig!
När man väl har kommit in i undersökningsrummet så får man vänta ännu mer...
 
Jag håller stenkoll på dörren!
 
Men det blev goda nyheter idag!
Mitt öga har läkt helt!
Matte ska fortsätta att ge mig gelen som jag har fått nu i två veckor, ett tag till.
Men det ska jag nog överleva!
Matte blev överlycklig över nyheten och det blev ju såklart jag också, men det betyder att jag inte får träffa mina kompisar hos veterinären på länge!
 
Sen diskuterade dom huruvida jag ska banta av 5 kilo eller 7.
Men veterinären sa att 5 blir bra.
Det nämndes något om att vi skulle arbeta upp konditionen ordentligt för att jag ska kunna följa med matte ut när hon springer.
Jag trodde att det var olagligt att utsätta djur för onödigt lidande i Sverige.
Jag får nog kontakta en advokat inom det snaraste, för jag känner mig knappt sker i mitt eget hem längre...
 
Tydligen så imponerade matte på min veterinär när hon lyfter upp mig på undersökningsbordet.
 
Det är ju inte så att hon lyfte mig upp över Eiffeltornet precis.
Det är ett litet lyft med liten hund.
Inget märkvädigt!
 
Veterinären påpekade min ålder och sa att jag inte ser ut som att jag ska fylla nio år i år.
Jag såg yngre ut än väntat.
Yngre=Vackrare!
 
Slick på snoken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0