Fysisk aktivitet som slutade hos veterinären.

 
Ja, suck, jag drabbas alltför ofta av mattes totala avsaknad av humor!
 

  
 
Vi åkte in till stan, hon och jag förra veckan.
Det är alltid lika roligt att komma bort från byn några timmar, även om det innebär en viss fysisk aktivitet...
 
Jag hittade en stubbe, som jag gjorde till min egen!
 
 

 
I tisdags kväll, så sa matte att hon skulle ringa till veterinären, för jag har nåt vajsing med mitt öga.
 
Jag kände hur skräcken spred sig inombords, och sökte husses blick för att få hjälp, men för gäves.
 
Så, i fredags bar det av.
Till veterinären.
 
Min veterinär har flyttat till ett nytt hus och matte var imponerad över hur stort det var.
Tydligen så har vi fått ett djursjukhus i format mindre.
Det var jättefint.
Och min veterinär tittade på mitt öga, droppade några droppar i det och berättade för oss att jag har fått en ganska stor skada på min hornhinna.
Jag tyckte väl att det stack till lite grann när vi var i skogen inne i stan tidigare i veckan.
Matte fick mycket beröm för att hon hade varit smart att sätta på mig en strumpa, så att jag inte kunde klia mig i ögat med min tumme och tydligen göra skadan värre, ni ska tro att hon sträckte på sig...
 
Ja, även en blind höna kan hitta ett korn då och då och chocka omvärlden med sin lilla smarthet.
 
Det gröna i mitt öga, är skadan och det där på nosen är samma medel som i ögat, men nosen är då oskadd.
Matte sa något om att jag såg radioaktiv ut.
Jag skulle mer klassa mig som Hulken, han är ju grön.
 
Förhoppningsvis så kommer ögat att repa sig, jag får droppar i ögat morgon och kväll av matte.
Har det inte blivit bättre till nu på torsdag så får jag åka tillbaka till veterinären.
Jag tycker om att träffa min veterinär, det gör jag, men det är sååå tråkigt att åka i bilen.
Jag blir ju jätteglad när matte säger att vi ska åka bil, men efter 10 minuter är det skittråkigt.
 
Slick på snoken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0