En gång i livet!


Jag leder!
Jag leder!
Jag leder!


Jag vann!
Jag vann!
JAG VANN!


Att jag vann kom som en överaskning för oss alla.
Även för mig.
Visst är jag bra på mycket, men jag trodde aldrig att jag skulle slå Cilla pch Presley!


Jag försökte gömma mig för matte.
Hon lät mig inte gå och äta ute på åkrarna så jag försökte med alla medel att villa bort henne, men hon höll ögonen öppna. Kanske är lika bra det förresten. Sist jag åt något på åkrarna var i helgen. Det slutade med att jag spydde upp en hel potatis... Förklaringen till det blir:
Cilla kom och jag ville inte dela med mig till henne av min potatis!






Sen hittade vi en pinne.
Den ville Cilla ha för sig själv.


Nu har jag fått en fin kroppsform, säger matte.
Jag är inte lika tjock som jag var i somras, sa hon.
Sist jag var hos vetten sa dom också att jag hade blivit fin.
Ja, jag är inte den som säger meot precis, så länge det är till min fördel så att säga.


Bil till salu!
Den kan få köpas för två kilo leversnittar och 12 grisöron.
Luftig interiör.
Några rostangrepp, men inget som stör...


På mina vattenpölar hade det bildats en massa is så det blev inget plaskande alls där i idag.
Som tur var, så var det knappt någon is på pölarna i skogen!


Som avlsut på promenaden blev det i vanlig ordning terrängvandirng en stund.


Vi avslutar väl med en riktig snygging.
Jag alltså...

När matte nu kom hem efter att ha varit på nåt som kallas "jobbet" så skvallrade husse för henne om att vi inte har lyft på våra huvuden ens! Jäkla skvallerbytta! Nu kommer det ju bli samma runda i morgon fattar han väl!
Men det drabbar ju inte honom, så han bryr sig väl inte kan jag tänka mig.

Det värsta var, att vi var tvungna att duscha hela högen!
Varför ska vi bli drabbade?
Det är ju matte som asar med oss i skogen, varför ska då vi bli straffade?
Det är ju hennes fel att vi hamnar i skogen och blir skitiga!
Och skitiga, det var vi verkligen!
Det var länge sedan som vi luktade så underbart av unken jord och mossa.
Men roligt, det hade vi!

Slick på snoken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0