Den som söker...


När jag var ute i trädgården innan idag, la jag märke till att matte och husse har slarvat med gräsklippningen.
Gräset hade växt sig ganska högt på sina ställen.
Dom påstod att gräset var för blött för att klippa det, men jag tror att det hela handlar om lathet.


Jag hittade en boll som låg i gräset och la beslag på den!


Matte försökte ta den ifrån mig, men jag är för snabb för henne.
Jag fintar bort henne som ingenting.


Jag tog en vilopaus från springandet och pustade ut i gräset.
Matte må vara långsam, men hon är envis.
Jag tror nog hon har lite drag av terrier i sig!


Matte klantade sig och kastade in bollen i häcken, på andra sidan nätet.
Det var bara för henne att pallra sig dit för att plocka fram den till mig igen.


Jag hann fram till bollen före matte, trots att hon var närmre den är vad jag var.
Slöfocken!

Slick på snoken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0