Varm och go!


Matte tog på mig min overall idag.
Hon har inte lagt upp benen ännu, och kommer nog inte att göra heller eftersom den sitter som den ska.
Jag kan både springa och hoppa i den so mden är nu.
Men tappar muddarna sin spänst, har hon inget annat val.




Jag såge en riktigt rolig pinne i kanalen, men jag fick inte hämta den för matte.
Hon något om att det är för kallt för att bada.


Här brukar vi kunna gå under stora vägen.
Men idag gick det alltså inte.
Det har blåst en himla massa inatt och igår var det knappt inget vatten här alls och idag är det översvämning.




Shaking!
Det blåste i öronen på mig.
Kan undra om matte inte kan göra en mössa till mig?!


Jag är inte så galen som jag ser ut!




I Boket hittade jag en pinne att döda.


Sen lekte jag sjöko.
Jag betade av gräs som var under vattnet.


Matte frågade varför jag inte kunde äta det som var på land istället.
Som om det skulle vara en utmaning då liksom?

Overallen är förresten vattentät, förutom att den släpper in vatten nere vid, in under muddarna.
Den är varm och skön.
Det var varken för varmt eller kallt att ha den på sig i två timmar.
Alldeles lagom.
Matte gick och lyfte på den emellanåt, för att kolla så att jag inte blir alldeles för varm i den, och släppte då ut den varma goa luften.
Sista gången hon skulle kolla värmen så sprang jag ifrån henne.

Slick på snoken!

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Nämen vilken sötis :)

2011-11-29 @ 18:17:05
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: elin

Otroligt fina overaller!

2011-12-05 @ 15:26:28
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Anna

Det var det sötaste jag sett :)

2011-12-16 @ 15:16:44
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0