En jobbig jävel!

Matte har ju legat och sovit halva dagen idag.
Hon kom hem i morse och gick direkt och lade sig.
Skittråkigt.


Sen när hon hade vaknat, så vaknade Cilla också till liv.
Hon började härja som en galning.
Hon vet bättre, än att härja när matte sover.
Eller ja, det vet vi allihop.
Matte kan få ganska rejäla utbrott om vi väcker henne.
Husse säger att matte har PMS...


Jag tröttnade på Cillas bitande ovanligt snabbt idag.
Jag satte henne på plats och hon blev lugn, en stund.


Sen var det dags igen.
Det är helt enkelt ingen mening att försöka få henne lugn.
Man får bara högre och högre blodtryck om man lägger ner för mycket energi på henne.
Men när husse tornade upp sig...


Så gick hon och la sig!


Äntligen lite lugn och ro.
Men att det ska behövas tio utbrott på henne innan hon fattar att man inte vill!
Det är en gåta för mig.
Fast man kanske inte ska kasta benen över häcken!
Jag och Elvis kan härja på ganska bra vi också.
Men det är lite mer accepterat för vi gör inte det 25 gånger om dagen!


Dessutom blir Elvis ganska snabbt andfådd.
Han blev det tidigare iallafall.
Han har arbetat upp konditionen riktigt bra.
Och med tanke på hans, hrm, ja...
Hans kroppform i somras, har han minsann arbetat på riktigt bra ska ni veta!
Det är inte annat än att man blir lite stolt över parasiten!

Slick på snoken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0