Blev dyngsur!


Matte och jag skulle gå ut igår.
Och jag fick asa på väskan.
Den var inte lika tung denna gången som tur var.


Matte säger att väskan visst är för liten.
Så hon ska köpa en ny till mig snart säger hon.
Jag tycker det räcker med att gå som vi gör, utan väska.




Matte gick in i en liten affär och handlade lite.
Jag blev satt utanför för att vakta bordet som står jämte mig.

Jag såg matte hela tiden, och alla dom andra också.
Men det blev ensamt ändå, så jag sjöng lite för dom.
Men dom tyckte nog inte om min sång alls, för dom bara skrattade åt mig.
Utom matte, hon sa åt mig att vara tyst.
Sen fick jag bära hem allting som matte köpt. Det var därför väskan vägde så lite när vi gick hemifrån.

På hemvägen började det ösregna.
Dumma matte och asa ut mig när vädret är så opålitligt.

Slick på snoken!

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilka fina halsband du gjort till dina hundar. Imponerande!! Rolig blogg :)

Hälsningar

Fia

2011-05-28 @ 08:14:15
URL: http://www.fianathome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0