Äntligen en gyttjepöl!


Idag tog jag, matte och parasiterna bilen till skogen.
Matte sa att det var för att vi inte skulle springa på de nygödslade åkrarna.
För då skulle vi ha fått duscha igen.
Ochdet är det ju ingen som vill...


När vi kom fram, var vi lite oense om åt vilket håll vi skulle gå.


Men eftersom jag är klokast, och äldst, är det jag som håller i trådarna.
Eller ja, matte gick åt mitt håll, så det ver väl därför parasiterna sprang efter!


Cilla hittade nåt intressant som hon försökte gräva fram, men jag och matte gick vidare,
så vad det var vet vi inte!


Cilla tror att hon är nånting.
Men igår var det inte så mycket med henne minsann, när matte bar in henne i badrummet för att duscha!


Elvis försöker häääva sig upp på nåt sätt.
Cilla hoppar, som jag.
Men eftersom Elvis är så kompakt, kan han nog inte hoppa som normala hundar.


Sen hittade vi en dypöl!
Den var helt fantastisk!
Sval och geggig var den!
Den skulle Sigge ha älskat!
För han bor där det fortfarande är supermycket snö och kallt!
Stackarn!


Elvis trivdes som fisken i vattnet.
Matte hotade med dusch, så vi gick vidare!


Vad jag inte förstår, är varför vi måste klättra så mycket!
Matte säger att det är för att trötta ut oss.
Men vi blir ganska slöa av att bara äta också, men det tror jag inte hon vill prova...


Cilla hittade en doftkälla!


Hon var supernöjd, ända tills matte sa dusch.
Matte luktade på henne, och som tur var för Cillas skull, kände inte matte lukten.
Så hon slapp att duscha idag igen!


Som kossor på grönbete...
Men mossa är inte så värst gott faktiskt!


Ytterliggare en jä*la stenmur att ta sig över!


Elvis tar sig över, som om han försöker klättra på stege!
Han tar liksom steg upp för murarna...


Cilla trillade ner från en av murarna!
Snacka om att hon såg förnärmad ut i några sekunder.


Sen var det full rulle igen.


Sen tyckte jag att det var dags att bege sig hemåt!
Och så fickdet bli!
Matte har plockat en hel del taggar från oss nu ikväll faktiskt.
Men det är bara mysigt!
Inte taggarna då så klart, utan mattes kel!

Slick på snoken!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej nu är det ett tag sen jag kikade in här! Har inte haft tid o läsa några bloggar alls känns det som. Vad hon har vuxit lilla cilla! Elvis o Presley fortvarande lika vackra. Dina hundar är verkligen jättefina alla 3

2011-03-17 @ 10:40:02
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0