Börjat skolan igen.

Japp, idag drog matte iväg mig till skolan igen.
Varför?
Jo för tydligen kan jag inte allt jag behöver kunna.
Jag fick en massa godis som vanligt.
Har människovalpar det likadant i skolan?
Om det är så, så fattar jag varför matte är så smal...
Den förtjänade hon!

Idag var det mest repetition på kursen jag gick för ungefär ett år sen.
Så det var inte så svårt att få godis idag.
Fast det verkar som om kraven har höjts.
Tydligen får jag inte ligga hur jag vill längre.
Jag ska tydligen "ligga rätt"?!
Ligger jag så ligger jag?
Men tydligen inte. Det är dom där människoreglerna som vi måste rätta oss efter.
Hade jag fått bestämma, hade det varit gratis godis till alla och helt och hållet frivilligt att gå i skolan!
Tydligen ska vi dit nästa tisdag igen.

Jag, matte och de andra två var ute i skogen och gick några timmar innan idag!
Matte snackar något om att jag kanske ska få lära mig att leta efter kantareller.
Det låter ganska intressant.
Nosen kan jag använda minsann!

Nu är jag astrött!




Så nu säger jag godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0