Som igår!


Lite hungrig? Dom får faktiskt mat, men snö, tassar, löv, skumgummi och annat verkar smaka bättre?


Han blev lite trött på mattes tjat och visslande.

Men det gick lika bra som igår. Det kunde till ochmed gå förbi en person utanför staketet, som pratade lite med mig, utan att han hoppade över! WOW! Jag sa till honom två gånger,sedan var han helt fokuserad på mig. Kan ha berott på köttbullelukt? Men jag sa till henne:
- OM han skulle hoppa över, så är han inte farlig. Han är jättesnäll. Jag håller på att träna honom, så det var ju lite bra att du kom just nu!
- Jag hoppas inte han hoppar över, för då kissar jag ner mig!
- Hoppar han över så hoppar jag efter.

Men han hoppade inte, han gick inte ens efter henne innanför staketet! Lite framsteg faktiskt!
Jag har jobbat ihop med henne, så jag känner henne väl, så det var ju liksom ingen främling. Hade det varit det, hade jag ju givetvis hållt honom i halsbandet. Men det gick ju som smort, idag iallafall! Sen hoppade han på Marcus, när han kom in på tomten, så det får vi jobba på. För han ska INTE hoppa upp så som han gör. Men men... Det lossnar nog snart för honom, att folk inte hälsar på honom, när han hoppar, för det får dom inte för oss. Dom får bara hälsa när han har lugnat sig. Belöningen blir DÅ att han får hälsa. Sen att få honom att förstå det, det är som raketforskning tydligen... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0