Gårdagens träningpromenad!


Det är snö på nosen, inget annat! =)


Längre bort än så här var han aldrig.


"Här har det legat en köttbulle..."

Igår, innan Cilla skadade sig, gick jag och Elvis ut för att träna inkallning. Men det är lite svårt att träna inkallning på en hund som går jämte en hela tiden. Så jag fick kasta iväg köttbullar, för att han skulle komma en bit ifrån mig. Både jag och Elvis tycker att bönderna här, plogar sin åkrar väääldigt dåligt. Vi pulsade i knädjup (på mig) snö i över en timme! Jag dog typ 25 gånger, och föll handlöst baklänges. det tyckte Elvis var kul, för han slängde sig över mig med miljoner pussar och studs!

Men det är bra träning för hundar (och mig) att det är så mycket snö, för då får dom verkligen arbeta sig fram, och inte bara gå. Att gå på bar backe är bra det med, men det ger inte samma träning. Så snart han har fattat att han ska lyda, inkallningen bland annat, ska vi beställa en sele till honom och börja träna Wp med honom.

MEN, han har fattat, att när matte blåser i visselpipan, vankas det köttbullar.


Det spelar ingen roll om man är hes, en visselpipa har alltid samma ton. Elvis förknippar ljudet med just köttbullar. Eller ja, han gjorde det igår. Vi får se om han kommer ihåg det, nu när vi ska ut igen. Håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0