Lössläppt!


"Wihoo! Freedom!"




Det börjar bli dystrare tider nu. Det mörknar så snabbt!


Meen, det stoppar ju inte lukterna.

Jag är den enda av oss tre som matte fullständigt litar på när det gäller inkallning.
Därför får jag ofta vara lös när vi är ute och går.
Då kan matte koncentrera sig på att ta kort på mig, istället för att hålla i ett dumt koppel.

"Frihet under ansvar" säger matte. Så, så länge jag lyder, får jag behålla min frihet av att lukta och strosa runt för mig själv. Jag springer ju inte ifrån matte, inte ens om det kommer ett rådjur farandes från ingenstans.
För jag vet, att dom är snabbare än mig i öppen terräng.
För jag vet, att jag blir koppelhund OM jag gör det.
Det har matte sagt.
Men allt kan faktiskt hända. Matte kan skada sig när vi är ute. Därför har jag alltid ett reflexhalsband med mitt namn, och tre telefonnummer på som någon kan ringa om det skulle hända nåt.



De andra två kommer nog också snart lära sig att vara lösa, det tog inte så lång tid för matte att lära mig det.
Men sen är jag ju lite bättre och smartare än Cilla och Elvis...

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, det märks att hösten är runt hörnet. Det blir snabbt mörkt nu på kvällarna.

Skönt när man ska sova men inte när man är ute och går :)

2010-08-18 @ 21:34:10
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0