Man kan alltid drömma... 28/10

Jag skulle vilja att Elvis blir SM-mästare i spårning.
På så sätt hamnar man i diverse tidningar, och då måste man väl kunna be alla reportrarna att skriva:
"KAMPHUND SM-MÄSTARE"
Som sagt, man kan alltid drömma...

Men med Elvis tar det sig ganska bra. Vi har inte tränat spår, men vi har tränat sitt/ligg kvar.
Tyvärr vill han helst lägga sig ner när man säger "sitt kvar", så det får vi jobba på.
Men han springer inte efter bollen när man kastar den. Jag "dribblade" (läs fumlade) med bollen framför honom, och han låg kvar. Han till och med lät bli att ta godiset jag slängde mot/jämte/över honom!
Så jag tror nog att det kan bli en lydig hund trots allt.

Jag var inne på zooaffären innan för att lämna tillbaka halsbandet, eftersom det också var alldeles för stort.
Så jag vet inte hur jag ska göra med det.
45-50 cm får man ju inte över huvudet på honom och ett 55 hänger långt ner på bröstet, så han kan trassla in sig i det. Så nu är jag på jakt efter ett halvstryp. Men det måste vara ett som man kan justera när det sitter på, eftersom det är så stor skillnad på huvud och hals. Jag kanske kan höra med BHK, dom borde ju veta?
Jag ska ju dit i morgon kväll, så jag får höra med dom då!

Pusz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0