Elvis stal showen! 29/9

Första träffen på BHK gick alldeles utmärkt.
Först skulle vi sitta inne, utan hundarna, så alla hundar lämnades i bilarna.
När vi hade suttit inne i ungefär en halv timma, kommer det in en som säger att ett billarm har gått.
På nåt sätt kände jag att det var min bil...
Så när jag är på väg ut, hör jag min instruktör säga att hunden kan följa med.
Och mycket riktigt, det var min bil som larmade...
Så jag tar med mig Elvis in, och alla blir så där puttinuttiga.
Elvis ligger och gnäller/gurglar/kvittrar hur länge som helst, och alla tittar på honom och lägger huvudena på sned och tycker han är skitgullig... Utom jag, jag skämdes mest...

Sen ber instruktören mig att släppa honom, så jag gjorde det, för hon skulle visa hur man ska få ögonkontakt med hunden, och på äbsta sätt lära sitt och ligg.
Innan hon hann be honom sätta sig satt han och viftade på stumpen, och alla tyckte att han var jättesöt.
Och så även jag...
Han uppförde sig riktigt bra, och sen skulle de andra visas hur dom skulle göra när de skulle kolla identiterna på deras hundar, och även här var ju Elvis mittpunkten...

Instruktörerna var väldigt imponerade av honom, och hans storlek.
"Han kommer bli en rikig biff" Sa dom...
Och vi får väl hoppas på att dom har rätt...

Med alla hundarna då? Jodå, även här uppförde sig Elvis galant. Visst ville han fram och hälsa på alla, men inte överdrivet mycket. Vi "Har en väldigt bra kontakt" sa dom, inför alla de andra deltagarna!
Även här imponerade av våran förmåga att ha ögonkontakt med varandra.

Så får man så här mycket beröm varje gång man kommer, kommer jag nog aldrig sluta där...=)

Men när man kom in kändes det som om man var tillbaka i skolan, upprop och läxa till nästa gång till på köpet...
JIPPIE! Många som känner mig vet hur jag sköter mina läxor...

Men jag längtar till nästa gång, för det var skitroligt!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0