Pulsa, pulsa, pulsa!

Idag har Elvis varit på sin första ordentliga promenad efter operationen.
Jag har nog aldrig skrattat så mycket åt honom innan som jag gjorde idag...
Det har snöat en hel del de senaste dagarna, och det gjorde det när jag var ute också. Dessutom har det blåst endel, så lite var stans är det rejäla drivor. Jag ,Elvis och Presley, var ute i detta, där det var helt och hållet oplogat. Efter en bit på en väääldigt avsides väg, släppte jag Presley, men jag fick fram med tändare för att tina upp Elvis lås på kopplet, för det hade frusit fast. Och iväg for dom, Presley först, och Elvis tätt efter, eller ja, han försökte. Har man någon gång sett en hund, med ganska korta ben, och som är en aning "satt", förstår man varför jag skrattade som en galning...
Han hoppade, snubblade och plogade sig fram efter Presley.
Och Presley, den elakingen, han lurade ju ut Elvis i så  djup snö som möjligt, för att sedan kunna tvärvända och springa rakt över honom. Elvis såg emellertid ut som en snöhund...
Men roligt hade dom. Och Elvis är ganska trött nu efter allt springande i djupsnö.

Elvis tass klarade sig bra, och han haltar inte eller har ont i den. Man är ju lite orolig efter en sådan, ganska allvarlig skada. Men det var skönt att det gick bra, eftersom vi ska ut på hundträff på julaftons morgon. Vi ska ut med dom hundarna som jag och Presley var ute med för någon vecka sen.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Carolina! Tittar in till dig och säger hej! Hoppas Elvis kryar på sig ordentligt :-) // Susanne

2009-12-20 @ 15:47:46
URL: http://www.metrobloggen.se/susannebrannemo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0