Det har sagts innan!

I helgen är det ju som alla vet, nyårsafton!
På denna "högtidsdag" väljer människor att smälla raketer.
Dom inte bara låter onödigt högt, dom blinkar även väldigt irriterande.

Många hundar är jätterädda den här dagen, och även dagarna innan och efter då, oftast, alla ungar är ute och smäller, vilket dom egentligen inte får, varken tidsmässigt eller åldersmässigt.
Men jag antar att dom gör det bakom ryggen på sina föräldrar, eller??

Ni  hundar som lider och är skotträdda är det otroligt synd om.
Ni har det jättejobbigt och kan mycket dåligt.
Därför hoppas jag att alla som har hund, tänker på er i första hand, och skiter i att smälla onödiga raketer.
Om inte för sina egna hundars skull, så för andra hundars skull.
Och andra djur också.
Tydligen är det inta bara vi hundar som kan vara skotträdda.
Otäcka hästar kan också vara rädda, och dom lider dom också.
Vilda djur tycker nog inte heller det är speciellt roligt med smällandet, som dom garanterat får nog av under jakten...

Nu är det ju då så att det inte bara är under den här natten det är farligt för oss djur, utan även dagarna efter, då uppenbarligen människor har otroligt svårt att plocka upp efter sig.
Det ligger småpinnar, pappersrör och plastbitar överallt.
Dom luktar illa, men är ändå intressanta.
Matte har sagt att dom kan vara mycket giftiga, så dom får ni inte äta, mina kära vänner.
 
Det rapporteras dagarna efter nyårsafton om hundar som har rymt.
Det är väl klart!
Som hund flyr man helst från något man inte förstår och som gör ont.
 
Till er hundägare:
Även om eran hund inte visar upp ett stressat beteende så innebär det inte att din hund inte lider.
Avstå från att skjuta raketer.
Om ni nu mot förmodan ska ha någon tillställning hemma, lämna då eran hund på ett pensionat, tänk på att boka i god tid innan nyår, i slutet på oktober är att rekommendera.
 
För Guds skull!
Lämna era hundar inomhus när ni ska smälla raketer!
Vi uppskattar inte varken ljudet eller blinkandet.
 
 Så här kommer jag tillbringa min nyårsafton.
Det tycker jag fler borde göra.
 
Slick på snoken
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0