Frisk luft!

Matte och jag var ute igår och idag!
Igår var det en aning överväldigande måste jag erkänna! En massa konstiga saker lät!
Idag kände jag att jag var tvungen att tuffa till mig så idag vågade jag gå runt i hela trädgården!
Men de där stora sakerna på fyra hjul som låter mycket är inte roliga!
Dom gömde jag mig för bakom en stor blomkruka.
Passande, en kruka åt en kruka...

Matte och husse pratar vitt och brett och fram och tillbaka hur dom ska göra vad dom kallar en kattgård.
Jag vet inte riktigt vad det innebär men eftersom ordet katt är med i ordet måste det ju så klart vara bra!

Det här gröna stack mig i nosen igår!
Inte skönt alls!


Allt undersöks.

Jag hittade en kvist som var superrolig!
Men den satt fast i sitt träd och helt plötsligt försvann den typ tre meter upp i luften.
Matte vägrade hoppa upp och ta ner den till mig.
Sen fick det vara nog med frisk luft för en stund!
Men fler äventyr blir det nog!
Undan för undan!
Nu ska jag ta och äta lite sen blir det en middagslur!

Spinna är livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0