Att åka bil!


Jag har ingenting emot att åka bil, jag sover för det mesta.
Men!
Och det är ett stort MEN!
Om bara matte hade hållt tyst!
Sjunga (skrålar) är inte hennes starka sida precis!
Jag blänger på henne med jämna mellanrum men hon fattar inte!

Det är andra gången på en vecka som jag besöker doktorn.
Han är jättesnäll och mjuk.
Idag var det ett återbesök som gällde då mitt öga inte hade blivit bättre.
Kletet jag har fått på maten har inte hjälpt tyvärr!

Igår mådde jag inget vidare alls så matte ringde precis innan stängning så jag fick en akuttid idag.
Eller akut och akut.
Jag klämdes bokstavligen in mellan två hundar.

Jag fick diagnosen herpes förra veckan och det har inte blivit bättre så idag fick jag penicillin för det.
Nästan alla katter har herpes men det bryter inte ut på alla.
Det kan komma av en liten förkylning bara, så poff så har man det.
Det kan vara dödligt (tar ganska lång tid för det att gå så långt) om man inte får behandling.
Tjejen i receptionen visste mycket väl vem jag var utan att ens ha träffat mig.
Matte och husse går efter ordspråket: Hellre en gång för mycket!
Elvis har ju varit ganska sjuk och en flitig besökare av doktorn det senaste året och han får spruta var fjärde vecka av matte för att han ska må bra och inte klia sig så mycket.

Matte och husse säger att vi tre ruinerar dom, man allvarligt!
Vad kan vara bättre att lägga stålarna på om inte oss?

Spinna är livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0