120304


Jag låg och halvsov i soffan när matte fick för sig att vi skulle gå ut, hon och jag.
Det hela blev en träningsrunda.
Matte blåser i en pipa, och jag kommer och hämtar godis.
Perfekt träning tycker jag.


Vi gick ner till området där det kommer att vara en stor festival i sommar med en massa människor.
Många av dom har väldigt märkliga kläder.
Någon hade inga kläder alls förra året, utan gick helt naken...


Själv är jag dock mycket skeptisk till det här stohejet.
Varför?
Jo, folk beter sig märkligt, även matte och husse blir en aning annorlunda.
Även dom som bor här i byn klär sig annorlunda, men bara under den festivalen.
Dom blir någon dom inte är helt enkelt.
Ungefär som på en maskerad.
Varför ska man bli någon man inte är?
Löjligt.


Jag klättrade upp i en barnleksak.
Man hade god utsikt över allt runt omkring.


Sen åkte jag faktiskt något som matte kallade rutchkana.
Det var inte det minsta roligt.
Jag hade ingen som helst kontroll över vad som hände.
Matte sa att jag var jätteduktig och modig, tydligen.


en mycket vacker bild, på mig så klart.


Jag var ganska trött när vi kom hem så jag somnade som en stock på mattan efter att matte hade borstat av mig allt grus och damm.

Slick på Snoken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0