Gott Nytt År!


I förrgår var det ju som alla vet, nyårsafton!
På denna "högtidsdag" väljer människor att smälla raketer.
Dom inte bara låter onödigt högt, dom blinkar även väldigt irriterande.
Innan jag egentligen fattade vad det var som pågick, skällde jag en hel del när det smällde utanför.
Men jag vande mig efter ett tag och insåg att det faktiskt inte var dörren det knackade på.

Många hundar är jätterädda den här dagen, och även dagarna innan, då, oftast, alla ungar är ute och smäller i förtid, vilket dom egentligen inte får, varken tidsmässigt eller åldersmässigt. Men jag antar att dom gör det bakom ryggen på sina föräldrar, eller??

Ni  hundar som lider och är skotträdda är det otroligt synd om. Ni har det jättejobbigt och kan mycket dåligt. Därför hoppas jag att alla som har hund, tänker på er i första hand, och skiter i att smälla onödiga raketer. Om inte för sina egna hundars skull, så för andra hundars skull. Och andra djur också. Tydligen är det inta bara vi hundar som kan vara skotträdda. Otäcka hästar kan också vara rädda, och dom lider dom också.
Vilda djur tycker nog inte heller det är peciellt roligt med smällandet, som dom garanerat får nog av under jakten...

Nu är det ju då så att det inte bara är under den här natten det är farligt för oss djur, utan även dagarna efter, då uppenbarligen människor har otroligt svårt att plocka upp efter sig. Det ligger småpinnar, pappersrör och plastbitar överallt. Dom luktar illa, men är ändå intressanta. Matte har sagt att dom kan vara mycket giftiga, så dom får ni inte äta mina kära vänner. Matte plockade bort två pinnar för mig som låg i min trädgård igår och morrade nåt om "ett jäkla sattyg"!

Jag undrar hur det gick för mina gamla klasspolare.
Man kanske ska ta och ställa till med en träff snart igen.
Det skulle ju gjorts för länge sen, men våra tassar har varit såriga och matte har varit sjuk.
Men nu börjar det reda sig med oss allihop!
Mmm, får ta tag i det!


Presley låg och sov under allt smällande.


Cilla satt i soffan jämte husse eller matte, ibland satt hon och jag vid fönstret och tittade ut.

Slick på snoken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0