Självförtroendet är på TOPP!

Vi gick upp klockan sex i morse, då jag aldrig har varit på utställning innan, hade jag egentligen inte den blekaste aning om vad jag hade gett mig in på. Detta insåg jag igår, när jag ser att besiktningen börjar kl. 08:00.
Okej tänkte jag eftersom vi är bland de första i grupp 3 som ska in i ringen, bör jag nog vara där så tidigt som möjligt...

När klockan är 08:05, har jag lite panik, för då är jag kvar på parkeringen och har inte fått ut något alls ur bilen, då jag även körde fel och irrade runt.
Kommer in, lämnar fram stamtavla och vaccinationsintyget. Jag frågar då vart jag ska gå för besiktning.
DÅ får jag reda på att det precis gjordes. Besiktningen innebar alltså koll på vaccinationen.
Snacka om att jag kände mig som den största jubelidioten på jorden!

Alla var otroligt tillmötesgående och hjälpte gärna till och förklarade till punkt och pricka hur, var och när jag skulle gå in. Cilla glänste, jag var så otroligt glad när vi körde hem. Och ungefär i Pukavik, ca 4-5 km hemifrån, känner jag ögonlocken bli tunga som stenar. Då slog tröttheten till och jag ville bara hem och lägga mig på soffan!
Men när jag kom hem fick jag en ny adrenalinkick, för då skulle jag ju tala om för Anders hur allt hade gått!
Vi fick även med oss ett domarutlåtande, men jag kan inte läsa vad som står, så Anders mamma får "översätta" det till mig. Tydligen skriver hunddomare likadant som läkare skriver...


Jag anser att RÖTT är hennes färg!
Ingen påpekade hennes idiotöra!


1:a pris i klassen, junior!
2:a pris i ras!
Och hederspris för deltagande!

//Stolt matte!

Kommentarer
Postat av: Molles Matte

Tack så jättemycket!

Och grattis till alla fina rosetter! Rött klädde henne verkligen!

HAHA! Precis så kände jag mig också på första utställningen, vadå besiktning? ;)

Kul att det gick så bra! :D

2010-10-24 @ 14:16:44
URL: http://wmoltas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0