3 timmar med polarna!


Fingal!


Toivo! Toivo fick låna mitt reflexhalsband, så under promenaden hette han Elvis.


Charlie hittade vattenpölar överallt!


Han tyckte det var jätteroligt, men jag tror inte att hans matte och husse tyckte det var lika roligt.


Lucifer!


Rambo, med sin husse Daniel!


Lucifer valde att ta en simtur!
Varför? Inte en aning! Det var iskallt i vattnet. Tydligen så älskar labbar vatten.


Rambo gjorde ett tappert försök, men han gillade det nog inte hälften så mycket som labbarna!





Sen vart det fikapaus med grillning.
Och helt plötsligt, mitt i skogen, står husse och har tänt en grill för att människorna skulle grilla korv.
Jag fick korv av matte!, som vanligt!


Fingal försökte nonchalera mig när jag låg och tuggade på en pinne som jag hittade.


Jag håller koll på badarna (och korvarna på grillen). Jag var hela tiden beredd på att slänga mig i handlöst för att rädda den som behövde räddas.
Eller inte.


Lasse, Christina och Svenne!
Människorna började sacka av på vägen hem. Och så även jag.
Jag var väl inte världens piggaste jycke när vi närmade oss bilarna!


Charlie, Hasse, Toivo och Lucifer i full fart!


Rambo tröttnade också tillslut på att springa runt!


Alla hundarna blev tillslut kopplade! (se sista bilden)




Alla mina polare! Vi är ett härligt gäng bonnhunnar!
Det sas nåt om att vi ska träffas fler gånger för att vara ute och gå!
Det gör jag jättegärna!


Detta var då orsaken till att de flesta av oss blev kopplade!
Dessa monstrena skakade galler på en gård.
Dom var riktigt otäcka och jag markerade tydligt för dom att jag inte tyckte om dom, men dom tog det med lite för stor ro, för att jag ska lita på att dom lämnar mig ifred.
Matte sa att det även finns sådana här monster i skogen där vi brukar vara.
Jag har nog aldrig sett nog hemskare!
Jag ville egentligen inte alls vara nära dom, men matte var absolut tvungen att ta kort...

Dagen flöt på som planerat, tråkigt var bara att inte alla kom och att matte var sjuk.
Så till nästa gång ska matte vara frisk.
Det var riktigt roligt att alla kunde leka med alla! Ett tag var alla fria och löpte runt i skogen!
Detta måste vi göra om!

Slick på snoken!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul att ni alla träffats efter kursen! Alla vovvarna såg ju ut att ha superskoj (och säkert ni människor också!). Bra blogg förresten! :)

/Sandra från påbyggnadskursen

2010-11-15 @ 09:34:10
Postat av: anna

Såg ut o vara jättekul! Så kul när alla hundar fungerar med alla med :)

2010-11-15 @ 13:50:45
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0