Han slet av kopplet, och sprang 17/8

Ikväll var vi ute på promenad med vovvarna, och vi går igenom en liten skog. Då hör jag bara bakom mig:
"JÄVLAR! Kopplet!"
Elvis slet alltså av sitt koppel!
Nu är det visserligen det kopplet vi fick när vi hämtade honom, det låg i den lilla "valppåsen" som alla nya ägarna fick. Men snacka om kraft! Han är bara 15 veckor gammal!
Det är väl en aning tidigt att börja köra för hårt med honom med lydnad än så länge, men det lär behövas, om han ska bli lika duktig som Presley!
Presley som springer jämte mig, okopplad, så fint, så fint!
Som tur var, sprang han raka vägen fram till mig och Presley.

Jag stirrar mig blind på hurdan Presley var när han var lika gammal som Elvis!
Presley kunde komma på ikallning redan när han var 8 veckor gammal.
Men sen som han är nu, det har ju ändå tagit mig/oss fem år att få honom som han är!
Och han är helt underbar!

Elvis tycker om att vara ute och gå, men han har lite svårt med att hålla sig i samma spår.
Han springer fram och tillbaka, till höger och vänster och stannar rätt som det är, för ett grässtrå luktar intressant.
Men som sagt, han är inte så gammal ännu!

Han har ju en förkärlek till sladdar har vi märkt!
Anders var måttligt road nu innan vi gick, eftersom Elvis knipsade av internetsladden, IGEN!
För femte gången!
Vi har ju klamrat alla sladdar och så i lägenheten sedan innan, med såna där plasthållare som man sätter fast sladden i och slår in spiken i väggen, alltså innan Elvis kom in i våra liv, men ändå kommer han åt den sladden! HELA TIDEN!

Men men...
Han lär sig väl med tiden han också!
Hoppas vi! =)

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0