Det tål att upprepas!

Idag är dagen då många av mina artfränder tror att jordens undergång är nära.
Många hundar, och andra djur också för den delen, mår mycket dåligt en dag/natt som denna.
Raketer som tjuter, smäller och blinkar kan skrämma även den modigaste hunden till skogen, dock inte mig så klart...
De flesta av de hundar som faktiskt rymmer idag kommer hem igen, men endel återförenas aldrig med sin familj!

Ta inte med er era hundar när ni ska se på raketerna!
Vi uppskattar inte detta påfund det minsta och stannar väldigt gärna kvar inomhus när ni nu tvunget måste ut och glo på dom!
Dessutom tjuter och smäller dom alldeles för högt för våran del för att vi ska kunna njuta av det hela spektaklet!

Tänk också på att i flera dagar efter nyårsafton kan man hitta pinnar, pappersrullar och plastbitar från just raketer och dessa är under inte några som helst omständigheter bra för hundar att tugga på!
Och har er hund samma galenhet i pinnar som min sambo Cilla så kan det sluta ganska illa.

Ta hand om era livskamrater denna natt och snälla, snälla ta inte med dom ut!
Även om dom inte verkar rädda så kan dom plötsligt bli skrämda av en smäll som kommer för nära och då är du som matte/husse inte beredd!

Nu ska jag gå och käka godis!
Sen blir det bian för tyvärr så är det inte alla djur som tar natten med samma ro som jag, Cilla och Kåda!

Slick på snoken och ett riktigt gott nytt år till er alla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0