Från röj till vila!


Jag gick i godan ro ute, efter att matte hade klippt gräset.
Det luktar så gott, och så blir det lättare för mig att äta gräset nu, eftersom det redan är avkapat.
För övrigt så hatar jag gräsklipparen! Jag springer efter det mullrande odjuret och gör den medveten om att jag har ögonen på vad den håller på med, och ger den en och annan utskällning!


Sen tog jag min vanliga systematiska runda runt staketet för att kolla läget, OCH för att leta efter svagheter i det.
Vi har nämligen fått en gäst, som antagligen kommer bo här hela vintern säger matte. Hon kallar det igelkott, jag kallar det nåldyna!


Vi hade det lugnt och skönt...


Och så kom PRESLEY!


Presley och Cilla mot mig.


Men jag klarar minsann av de två små svaga stackarna.


Den dagliga sammandrabbningen.

Det är inte så farligt som det ser ut, eller som det låter.
Vi har aldrig skadat varandra medvetet.
Visst, nån av oss har blödit lite nån gång, men inget allvarligt.


Sen blir det lugna gatan igen.


Visst är det kul att vara ute och röja, men här trivs jag bäst. I soffan, med huvudet på en kudde!

Slick på nosen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0