Åka glassbil!

Jag asades med in till stan i veckan för att gör matte sällskap.
Jag fick som vanligt sitta i framsätet.
Och det funkar för min del.
 
Vi gick en runda på stan, och numera äger jag varenda gatuhörn.
Jag ville gå in och hälsa på i alla affärer vi passerade, men jag var inte välkommen in i en enda.
Jag ställde mig framför varje dörr och tittade in, men matte sa att inga hundar är tillåtna på varken caféer eller i klädbutiker!
Det tycker jag är en aning diskriminerande.
Jag fäller ju bara lite!
 
Som plåster på såren så fick jag mjukglass av matte.
Och det var riktigt gott.
Det var ju varmt som i en masugn både ute och i bilen.
Matte har ingen AC i sin bil så blir man varm får man veva ner båda rutorna och hoppas på att det fläktar lite.
Husses bil har AC men den måste han själv ha när han kör till och från jobbet varje dag.
Mattes bil är inte sådär väldigt fin, men matte tycker om den, så då får hon ju hållas.
Vem vågar säga emot henne?
Man vet ju aldrig när den människan vare sig är hungrig eller har PMS.
Under båda tillfällena är hon som ett monster.
Man vågar knappt andas i hennes närhet då!
 
När matte beställde min glass så beställde hon även mat till sig (puh) och sedan begav vi oss hemåt.
Eftersom matte tydligen ville äta sin mat varm, så var det plattan i mattan, och jag bad en stilla bön om att vi skulle klara oss ur resan med livet i behåll.
Och det gjorde vi.
 
Efter stadsvandring, lite brainfreeze av glassen och en bilfärd utan dess like, så kollapsade jag på köksgolvet när vi kom hem.
Jag orkade inte ens tigga varken strips eller hamburgare av matte när hon åt...
Och orkar inte jag tigga, ja då är jag trött!
 
Slick på snoken
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0