Jag ska lära mig jaga!


Först av allt, när man kommer lö,s måste man ju se till att äta lite för att få energi till lek, nosande, springande och allt det där andra som gör livet värt att vara hund!
Gräs är då alldeles utmärkt att trycka ner.
Det är inte jättegott, men det fyller sin funktion och jag trycker i mig så jag nästan spricker, varje gång.
Matte brukar skälla på mig om att jag kommer spy, men det har inte inträffat!
 
Strax efter att matte tog denna bilden, började Cilla jaga!
Hon bara försvann som ett skott iväg, som ett vitt streck på åkern zickandes och zackandes.
Jag såg absolut ingenting först, men sen sa matte att hon stack iväg efter en mus.
Och jag tror henne, för nåt större än så vågar hon väl inte ge sig på.
Matte visslade i pipan och då kom hon tillbaka lika snabbt som hade stuckit.
Vi såg henne så klart hela tiden.
När hon sen kom till matte säger matte att hon är duktig och så får hon godis?
Är det så man ska göra för att få godis?
Hon fick ett par bitar för en mus, kan undra hur mycket jag kan få om jag skulle springa efter ett rådjur?
Eller en älg?
Det tål att komma ihåg mattes belöningssystem!
 
Efter Cillas lilla utflykt fick vi båda två på oss de tråkiga kopplena.
Men Cilla verkar nöjd ändå.
Jag tycker inte om att bli bestraffad för nåt jag inte har gjort!
Kollektiv bestraffning borde avskaffas omedelbart!
Jag gjorde ju ingenting, men matte sa att det var för att det var en massa bönder i närheten.
Det tror jag vad jag vill på!
 
Men vi släpptes ganska snart igen, som tur var.
Efter ungefär en halvtimmes frihet, brakar det loss i skogen och jag hoppas ju givetvis på något stort att jaga iväg!
Jag såg framför mig oxfilén jag skulle få!
Men matte var snabbare än blixten och ropade in oss för att binda upp oss igen och snabbt traska vidare.
 
Västarna fick vi ha på oss för tydligen så jagar folk nu för tiden.
Vi har inte stött på nån jägare, men matte tar det säkra före det osäkra.
Hon är lika feg som Cilla när det kommer till sånt här!
Jag menar, skulle det komma någon är det ju bara att hälsa, kvittra lite och gå vidare.
Men matte säger att inte alla uppskattar lösa hundar som springer fram till dom!
Dom människorna borde få träffa mig.
Släpp mig lös bland alla husvagnar och sommarstugor i juni så ska ni få se en som charmar alla!
Hur kan man tycka illa om en snygging som mig likosm?
 
Slick på snoken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0