Evigheter sedan!

Nej, våra liv är inte lika händelselösa som vår blogg!
Men matte har tappat bort det här med att ha kameran med sig när vi är ute.
Och visst, hon har sin telefon med sig, som tydligen också är en kamera, leksak och minidator, men hon är inte så flitig med att använda den för att föreviga våra minuter i livet!
Och husse tar aldrig några kort.
Men matte sa att hon lovar att bli bättre på att ta kort på oss!
 
Idag har vi iallafall varit ute i skogen, som vi inte har varit på länge!
Varför vet vi inte, men vi tror att det beror på dom där spåren matte hittade i vintras.
Matte verkar tro att vi inte kan försvara henne mot vad det nu kan vara som ränner runt i skogen och på åkrarna runt omkring!
 
Elvis fick ett grässtrå i nosen och började nysa som en idiot.
Matte kollade i nosen både när vi var ute och när vi kom hem, men hittade ingenting!
Ja, han nös ju inte hela promenaden, med säkert tio gånger!
 

Jag tyckte han såg superrolig ut och hoppade på honom, men då sa matte stopp och satte på mig struntkopplet!
 
Men jag slapp snöret snart igen.
Dom har gjort i ordning vägen där nere så det är jättefint nu!
Matte mumlade något om att förstöra naturen, men hon fattar inte hur glada Elvis och jag blev, för HENNES skull!
 
Matte är nämligen inte den smidigaste tvåbenta som finns!
När man är med henne i skogen får man ofta hjärtat i halsgropen när man helt plötsligt ser hennes huvud förvinna bakom en stubbe, sten eller ner i en grop, rytandes och svärandes!
Hon verkar tro att hon kan ta sig igenom terrängen på samma fjäderlätta steg som jag och Elvis.
Hon borde hålla sig till älg- gris- och rådjursstigarna i skogen och överlåta resten åt oss att utforska.
 
Slick på snoken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0