Elvis "bergsgrisen" bolltjuv

Eftersom vädret är som det är idag, blev det fysisk aktivitet i trädgården.
Fast om man kollar in Elvis skulle man kunna tro att han är på audition för en filmroll som snigel...
Han är sååå långsam!
 
Matte tog fram min älskade boll!
Eller ja, det HAR varit en boll, men den har råkat ut för några dragkamper för mycket.
Allt som är runt älskar jag!
Bollar, äpplen, apelsiner, lök!
You name it, I like it!
 
Fast bollens form är lite bättre nu när den är punkterad, för då kan man få grepp om den.
Stor i truten är jag, men inte tillräckligt för att få in en fotboll.
 
Men underbart är kort.
Elvis la sig i min lek.
och när han har fått nåt i truten får man oftast inte väck det.
Men man får passa på när han ska byta grepp, då får man vara snabb på att slita till och springa.
 
Att dra den från honom funkar bara för matte och husse.
Men det är för att dom kan få honom att då släppa den genom att titta på honom.
Jag har inte listat ut hemligheten med den där blicken.
 
Min tunga är superlång!
Men det syns inte så bra på denna bilden....
 
...Men här syns det!
 
Elvis surar för att jag lyckades knipa bollen från honom.
 
Han är en sån dålig förlorare!
Och märker han att han är på väg att förlora brister det ibland för honom och då får man vara snabb på att hoppa undan för annars kan man få sig ett tjuvnyp.
Fråga matte!
Hon satt och jävlades med honom en dag och han sa till gång på gång att hon skulle sluta, tillslut hoppade han upp i soffan och knockade henne och spräckte hennes läpp med sin onormalt stora skalle.
Husse sa bara att hon skulle skylla sig själv och skrattade åt henne.
Jag håller med husse där.
 
Slick på snoken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0