120307

I mrose när matte kom hem, kom vi ut på en kisserunda.
Hon var för trött för att gå någon längre sträcka.
Morgonrundan fick husse stå för idag när matte sov.

Sen lämnade husse oss, och när han stängde dörren, var det våran signal till att klättra upp i sängen och värma matte.
Eller ja, hon är ju inte direkt vid medvetande när vi gör det.
Man bara knuffar lite på henne med nosen, så flyttar hon sig.
Hur lätt som helst att få plats då!

Sen när hon hade piggnat till lite så gick vi, min matte och jag!


Jag patrullerade nere på stranden.
Det enda "roliga" jag fann var sand...
I massor!


Sen kom vi ner till hamnen.
Där gick matte ifrån mig, så jag fick kuta ikapp henne, över stock och sten.




Jag är faktiskt lika snäll som jag ser ut.


På en annan strand hittade jag också en massa sand.
Den var lika äcklig som på den första.


Min stubbe!


Min sten!

Det var ruskigt kallt att vara ute idag.
Det blåste kallt hela tiden.
Matte hade varken mössa eller vantar på sig, så jag fick lyssna på hennes gnäll i över två timmar!

Men ändå är det roligt att gå med matte ensam.
Hon mumlar och jag lyssnar.
Sen sätter vi oss på en stock och kollar lite på andra som går förbi.
Fast idag var det ganska tomt på andra levande varelser eftersom det var så kallt.

Nu ska jag tigga mig till en plats i soffan jämte matte.

Slick på snoken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0