Våren är här!


Presley gjorde klart för matte om hur fint vädret var idag och att vi ville ut.
Och så blev det.


Elvis försäkte sig på att göra en lika tvär sväng som jag brukar.
Det gick sådär.
Det var tur för honom att det var hyfsat torrt på åkern.
Han slapp bada iallafall.


Vi tre, är Norjes solstrålar!









Det blev ett X antal pinnar kastade i skogen.
Jag hittade dom allihopa.


Sen hittade Elvis nåt gott att äta.
Då blev matte sur och skällde lite på honom.
Han bara sprang runt henne och komme tillbaka på samma ställe igen och började tugga.
Det slutade med att matte fick tag i nacken på honom och ledde iväg honom med kopplet en bit.
Hon sa att han inte skulle få vara lös mer om han sprang tillbaka.
Han lydde...


Presley njuter av dagens fina väder.
I solen i skogen var det varmt som bara den.
Dessutom var det vindstilla där inne, så det kändes som sommar faktiskt.
Men jag blev lite deppig när matte sen sänkte mitt goda humör med att tala om att det ska bli sämre väder igen.
Det tycker jag vädret ska låta bli...


Jag tror att Elvis håller med mig i solfrågan, för han la sig på en klippa och rullade över på rygg och tyckte att vi skulle stanna där en stund.
Det tyckte inte matte, som sa något om mat hemma.


Vädret gjorde mig så lycklig och gav mig mer spring i benen än vad jag har i vanliga fall...
De som känner mig vet med andra ord hur promenaden gick till.

Roligast är att springa i skogen.
Det är lite utav en utmaning nämligen.
Det händer att man trillar ner i hål som göms under löven.
När det händer matte skriker hon alltid till, hon är allt lite löjlig...


När vi kom hem blev det kel och genomkoll ute i solen.
Elvis hade en tagg, mitt mellan ögonen.


Jag hade inga taggar men däremot har jag fått ett jack i frambenet som matte nu har tvättat på mig.
"Det var inte så farligt!" Sa hon.
Jag dog nästan...


Presley hade klarat sig från både taggar och jack.

l
Men han råkade istället ut för mattes humor.
Vid närmre eftertanke, har jag gärna ett jack...

Jag hoppas att matte har fel om vädret!
Jag vill att det ska vara sådant här väder varje dag!

Slick på snoken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0