Vi blev riktiga lortgrisar!


Vi kommer bra överens, jag och Elvis.
tills han fuskade till sig en seger i löpträning.


Jag menar, VEM är snabbare än mig liksom?




Matte frågade om jag slog mig när jag snubblade nerför slänten.
Gjorde jag inte alls det.
Jag hade full kolla på min tassar, jag sätter dom precis som man ska...




Hittade en liten pinne som matte kastade.


Det som sitter så vackert på min kind, blev början till nersmutsningen som ledde till tortyrkammaren...


Se kastade matte en lite större pinne, som jag la beslag på från de andra två.


Jag försökte mig på att vandra lite på is.
Det var inte alls lätt, men som sagt, jag hade full koll...


jag hoppade raskt över en stenmur...


... Sen snabbt tillbaka igen, för att vinna.
Hela våra promenader är uppbyggda på våra interna tävlingar.


det syns inte så tydligt, men jag är riktigt, riktigt smutsig.
Och värre blev det när vi närmade oss hemmet, eftersom det körde en lastbil på lervägen och luckrade upp den.
Det blev med andra ord bara lervälling att vandra i.
Som tur var så var det så nära hemma, så vi slapp att frysa svansarna av oss.

När jag stod i tortyrkammaren, frågade matte om jag tyckte att det var värt duschen, att få rulla mig i smuts.
Jag gav henne ett slick på snoken.
Så klart att det var värt det!

Slick på snoken!

Kommentarer
Postat av: fia

Var tog de fina overallerna vägen?

2012-01-19 @ 21:27:34
URL: http://www.fianathome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0