Såg sex vilddjur!


Vi tävlade mot varandra igår.
Vi blev alla väldigt förvånade över att Elvis vann!
Jag blev ganska förbannad, för jag anser att han fuskade!
Han inte bara tjuvstartade!
Han hade ett rejält försprång också!


Efter det surade jag hela promenaden.
Matte fick knappt några kort alls på mig, eftersom jag höll mig en meter ifrån henne i princip hela tiden!




Sex stycken springande skrovål.
Jag och matte såg dom.
Matte tittade varnande på mig och höll upp ett varnande pekfinger.
Som om jag hade hunnit ifatt dom där djuren då?
Och varför ska jag jaga maten när matte och husse serverar den på fat hemma?


Detta var väl det längsta jag kom från henne, förutom när hon sprang vilse.
Hon gjorde det några gånger igår faktiskt.
Jag vet att hon blir vilse, eftersom hon blir så glad när vi hittar henne.
Det kan inte vara lätt att födas utan något som helst lokalsinne....


För att hon inte skulle tappas bort igen, väntade jag in henne medans de andra två sprang vind för våg.


Jag håller koll på allt som händer runt omkring...


... Samtidigt som jag håller ett vakande öga på matte!

Slick på snoken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0