Dom kom hem till slut!


Min kompis, Cindy, kom hem i morse!

Hon och hennes sambo, Rox, rymde hemifrån den 15/4!
Mattes farmor och farfar var jätteledsna och min matte och husse också.
Matte fick hjälp på internet med att efterlysa dom och det var många som engegerade sig helhjärtat.
Tänk att det fortfarande finns tvåbenta som bryr sig om andra!
Dom är inte många nu för tiden.

Dom var jättehungriga, smutsiga och trötta.
Sen hade dom fått en massa fästingar som måste plockas bort omedelbart.
Jag tycker att det var ganska elakt av dom båda två att rymma på det där sättet!
Mattes farmor och farfar har ju faktiskt varit jätteoroliga för dom!
Men men, nu slutade ju det hela väl.

Tyvärr, säger matte, är det många hundar som faktiskt försvinner spårlöst ganska ofta.
Det finns tvåbenta som stjäl andra tvåbentas hundar.
Visst, jag har väl snott ett och annat ben kanske någon boll också, från andra, men jag skulle ju inte stjäla någon annan hunds tvåbenting!
Så gör man bara inte!

Man måste helt enkelt kunna skilja på vad som är sitt och ingen annans.
Tyvärr så är det alltför många tvåbenta som inte kan det och då blir det många ledsna ögon runtomkring!

Slutet gott, allting gott.
Det är nog förresten snart dags att sticka upp till min moffa och kila inom hos Cindy snart.
Det är ett tag sen sist!

Slick på snoken!

Kommentarer
Postat av: Agnes o Ida

Usch, vad vidrigt - inte få vara hemma hos matte o husse, kunna gosa i de tvåbentas säng och dessutom få fästingar på sig... Ryser bara vi tänker på det! Men värst av allt: inte få ordentlig mat - t o m torrfoder skulle locka oerhört mycket...

2012-04-25 @ 20:38:32
URL: http://agnes-ida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0