Kortdag med matte!

Matte och jag drog ut innan idag.
Vi skulle tydligen ut och ta kort!
Igen...


Första hamnade vi på stranden hemmavid.
Jag sprang faktiskt i vattenpölar!
Helt otroligt.
Det var inte alls så farligt som jag trott...
Inte dom pölarna på stranden iallafall.






Sen tvingade matte ner mig i en båt.
Jag såg egentligen ingen anledning till att sitta i en strandad båt, men mattes ville det och så fick det bli.


Sen smög matte iväg för att ta kort på några fåglar.
Jag fick snällt stanna kvar i gräset.
Matte sa något om att jag skulle skrämma dom.
För dom satt ju verkligen kvar när matte stövlade framåt...
Eller inte!


Sen fick jag agera objekt igen.
Nu var det väl inte riktigt så här matte ville att jag skulle sitta, men ändå.
Jag tycker kortet blev bra, så det så!


Sen skulle jag ligga på en brygga.
Det var väl inte jättespännande får jag ju lov att erkänna faktiskt.


Sen fick det räcka för min del.
Det finns gränser för hur mycket man orkar med.
Även för mig!


Matte skulle snubbla ut på några stenar, jag höll mig i bakgrunden.
Jag höll ett vakande öga på henne dock, för man vet aldrig vad som kan hända när hon är inblandad.
Eller när hon får sina ideér.





Sen blev det drickapaus vid båtrampen.
Vattnet var inget vidare gott kan jag tala om.
Det smakade mest dy.
Så det fick bara bli en tungfuktning.

Sen begav sig jag och matte hemåt.
Det är alltid roligt att komma iväg med matte utan att ha parasiterna efter sig.
Dom gnällde som galna när vi gick iväg.
Och när vi kom hem så attackerade dom mig.
Jag hade gärna gått hemifrån igen faktiskt.
Men matte var tvungen att äta tydligen, så det var bara att le och se glad ut.
Som tur var så tröttnade dom tillslut.

Slick på snoken!

Kommentarer
Postat av: Christina

Ja, det är lätt att man blir valpsjuk när man ser dom bilderna. Eller alla valpbilder för den delen! :)



Vilka fina kort! :)

2011-11-25 @ 11:08:00
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Angelica & Bowie

Vilka fina bilder! :)

2011-11-27 @ 14:22:04
URL: http://livetmedenborder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0