Rastat matte.


Jag drog iväg med matte på en promenad innan.
Jag tyckte att parasiterna gick för långt när dom hopapde på mig båda två.


Jag tyckte att det var dags att kolla gränserna här i byn.
Men som vanligt så är det någon som har tagit klivet för långt.


På egen tass på cykelvägen.




Sen stannade vi och vilade en liten stund.
Det var skönt att ligga i gräset och ta igen sig lite.




Matte sa att jag inte fick gå till svanarna.
Hon påstod att jag hade fått spö av dom om jag hade kommit för nära.
Eller hur.


Inte ens denna lille anden fick jag hälsa på.
Eller ja det fick jag, men han hoppade ner i kanalen.


På vägen hem var det många som hade tänt sina grillar.
Åhh vade det luktade gott från nästan varenda trädgård.


Jag njöt av friheten till fullo.
Vi får ju egentligen inte vara lösa så här års.
Eller får och får.
Vi får inte jaga vilda djur, för dom kan ha bebisar och så.
Det enda vilda jag brukar jaga, är katterna på tomten...

Slick på snoken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0