Roadtrip to Småland!

Jisses vad jag var trött igår kväll!
Jag och matte hade heldag i Småland.
Jag har inte riktigt hämtat mig ännu, jag till och med smööög upp till matte i sängen i natt utan att hon märkte det.
När matte och jag vaknade hade Elvis också smugit upp, men hon bara skrattade.
Så nu verkar det då alltså vara fritt fram att invadera sängen...


Jag och moffa var ute och gick.


Vi gick till moffas föräldrar och hälsade på dom också.
Moffas pappa har två hundar, Cindy och Rox heter dom.
Jag fick träffa Cindy igår.


Jag säger bara en sak: PMS!
Ena sekunden lekte hon med mig, nästa sekund skällde hon ut mig totalt.
Matte sa att hon löpte.
Men vi hade jätteroligt när hon var glad och vi jagade varandra en bra stund!


Jag trodde att vi skulle hitta nåt intressant i skogen, men icke.


Moffa kastade pinne till mig!
Han trodde sen att jag skulle komma tillbaka med pinnen, så han kunde kasta den igen.
Glöm det!
Ville han ha tillbaka pinnen kunde han väl hämta den själv.
Jag sprang med den runt honom.
Matte och moffas pappa skrattade jättemycket åt moffa som försökte få tillbaka pinnen.




Trots att odjuret är ganska välkamouflerat, ser jag det med min falkblick!


Och hon såg mig.


Där borta kommer mommo, Roger och Hugo.
Matte sa att jag skulle få träffa en hund till.


Det var en schäfervalp vid namn Beppe.
Han var ganska jobbig och skulle bitas hela tiden.
Matte sa: "Nu vet du hur Elvis och Presley har det när du biter dom!"

Han försökte spela gangster och kaxade sig.
Men vi hade roligt ändå och kom överens!


Hugo, den lilla hunden, är jätterolig att leka med.
Matte säger att han är galen, men det är bara för att hon är rädd för honom.


Vi gick en runda, sen när vi kom hem, röjde jag, Beppe och Hugo järnet!
Mommo och matte försökte få oss att lugna oss.
Mommo blev arg (ha ha) på Beppe, för han välte ut hela vattenskålen.
Som sagt försökte han spela tuff.
Matte tyckte han var jättesöt.


Vi åkte hemifrån runt 9 på morgonen, och kom hem runt 18.
Jag sov ingenting där emellan.
Jag får liksom ingen ro i bilen heller, så där kunde jag inte sova.
Hos moffa fanns det ju katter att kika på och mommo hade Hugo och Beppe.
Är det konstigt att jag är halvdöd idag också?

Slick på snoken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0