On a diet!


Det var åter igen dags för ett träningspass med matte!


Det gäller att hålla koll på sina gränser.
Vissa stiger över dom och då får man helt enkelt tillrättavisa dom.


Här är en som har gjort misstaget.
Jag antar att hussen eller matten var MYCKET stressade och faktiskt INTE HANN plocka upp.
Men jag tror att det även i detta fallet, som så många andra, handlar om ignorans från de tvåbenta.


Varför ska man lämna högar här och var, när vi faktiskt bor jättefint.
Det tråkiga är ju att det förstör för oss andra, som har uppfostrat våra ägare rätt...


Jag och matte träffade på Texas och hans matte Mia idag igen. Vi gick ungefär samma runda som häromdagen.
Vi hittade en kran vi skulle dricka ur.
Jag avstod.
Vattnet skvätte ju på mina tassar.


När vi lämnat Mia och Texas, dök jag däremot ner i ett dike för lite mellanmål.

Matte vägde mig hemma hos Texas...
Jag behöver nog kanske tappa några hekto.
Jag väger numera ~35 kilo
Men, det är nåt att hålla i när åskan går, och det behöver matte...

Slick på snoken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0