Betyg på overallerna!


Okej.
Dom kanske inte hoppar högt av glädje när overallerna kommer fram, men dom springer inte och gömmer sig heller.
Båda två går som om dom inte har några leder alls i början, men det rättar till sig efter ett tag.

Mina åsikter som ägare då:

Fem nosar av fem möjliga!

Motivering:

Dom tål vatten, och dom håller värmen.
Dom är lätta att hålla rena.
Det är bara att torka av dom med en trasa om dom skulle bli alltför smutsiga.
Dessutom var dom inte jättedyra, vilket är ett plus om man har tänkt att använda dom i skogen, som jag.
Skulle dom gå sönder så är det inte hela världen.
Men har man kanske lagt 8-900:-/st, så kan man ju ta till lipen ordentligt.
Kanske inte ens hundarna får leka som dom vill om man har algt dom pengarna för att "dom kan gå sönder".
Då köper jag hellre nya när det behövs och låter dom springa som dom känner för i snåret.

Visst hade det varit roligt med en sån där riktigt, riktigt fin overall, men det hade aldrig fungerat för oss, tyvärr.
Hundar ska få vara hundar och inga catwalkmodeller som trippar runt i skogen.
Hundar ska få vara skitiga ibland.
Jag har både damsugare och mopp hemma, som går varma ganska ordentligt när väderleken är som den är.
Jag, personligen, hade velat ha endel snö nu.

Men för hundarnas skull hoppas jag att det inte kommer lika mycket i år som det gjorde i fjol:
Presleys trampdymor skars upp rejält.
Elvis fick extrem klåda av den torra, kalla luften.
Cilla skar upp magen och benen på grund av skaren.

Hmmm, vid närmre eftertanke, hoppas jag på ett snöfritt år för min egna del också.
Varken jag eller Anders mår bra, när våra hundar har ont eller på annat sätt inte mår bra.

//Matte

Kommentarer
Postat av: elin

hihi, nej då. Man får ta ett bord i skymundan så kan man sitta där sen med hundarna kopplade :)

2011-12-05 @ 15:23:51
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0