Försökte gömma mig...

Matte påstod att vi skulle iväg och träna inför veckans mål idag.
Varför ska vi bli inblandade? Det är ju inte våra mål?
Jag försökte gömma mig bakom gardinen, men hon hittade mig.


Antagligen för att jag hela tiden kikade fram och hoppades på att hon skulle glömma mig.

Jag gjorde mig lite dum, och lydde inte matte ordentligt i början, då blev hon sur, och jag bara flinade henne bakom ryggen.
Men sen insåg jag allvaret i mattes ansikte, och då är det bästa att göra som hon säger kan jag tala om.
För arg, DET kan hon bli.
Men hon sa att det gick bra, så jag tror henne.

Det kom en otäck moppe, med en människovalp ombord, honom skällde jag ut, för han hade sin moppehjälm på sig, och det tycker jag inte om.
Matte sa att jag var löjlig.
Men jag tycker det tillhör sunt förnuft att inte dölja sitt ansikte.
Matte brukar också ha hjälm på sig, husse också, och då skäller jag på dom också, så varför inte göra det med allihopa?
Varken på moppekillen eller på den andra kvinnan som var där, fick jag hälsa.
Matte sa att jag fick vänta, tills jag hade lugnat ner mig, mestadels för min lilla åkomma jag har, att jag ibland skickar ut lite glädjestrålar alltså, och för att jag gärna pussar folk, överallt.
Sen när jag väl fick hälsa, var det inte alls lika roligt längre.

Sen tränade vi lite till.
Balansträning var en av sakerna. Det var roligt.
Visserligen trillade jag ner från stenen några gånger, men tillslut hittade jag balansen, och kunde till och med sitta med framtassarna i luften och hålla balansen!
Matte tror att jag kommer klara målet för denna veckan jättebra.

Jag och matte ska iväg dit igen på söndag, fast då ska hon jobba, och jag vara med som sällskap och för tränings skull. Det ska bli roligt. Innan har bara lilla skit-Cilla fått följa med matte till detta jobbet.
Men på söndag är det alltså min tur

När vi kom hem var jag jättetrött.
Jag somnade i bilen på vägen hem, trots att den resan tar mindre än fem minuter.
Sen sov jag en bra stund i soffan.

Härligt hundliv!
Det finns inget bättre än att höra matte skryta om mig inför husse!

Med detta säger jag god natt!

Kommentarer
Postat av: R O R A . S E

Hej! Jag har tänkt lägga upp fler hundbloggar bland mina länkar på min blogg. Har du lust att göra ett länkbyte? :)

2010-09-17 @ 22:53:44
URL: http://rora.se/
Postat av: Linda

Säg till matte att: I headern står det blekinge, ska alltid vara Blekinge (stor bokstav). Vad duktig du är, Elvis :)

2010-09-18 @ 09:35:06
Postat av: R O R A . S E

SV: Härligt, jag har lagt till dig nu också. :)

Tack så mycket! Dina är riktigt underbara de med. :)

2010-09-18 @ 14:27:13
URL: http://rora.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0