Klickerträning: Dag 1

Idag har vi börjat med klicketräning.
Riktigt roligt faktiskt!
Eftersom det var första dagen, hade jag inga stora förväntningar på det.
Alla är nybörjare på något.
Men faktiskt snappade både jag och Cilla upp hur vi skulle kommunicera med varandra.
Jag försökte telepatisera med henne, vad jag ville att hon skulle göra.
Första momentet som vi skulle lära oss kallades "klicka in" hunden.
Det gick så pass snabbt, att vi började på moment två redan idag!
Steg två var att hon skulle lära sig rotera ett varv.
Även det klarade hon med bravu!

En sak som var riktigt roligt att se, var hennes frustration över att inte riktigt veta HUR hon skulle göra för att få köttebulle! Hon började gnälla, gläfsa och skälla!
Tillslut, i ren frustration, gjorde hon helt enkelt en rotation.

Sen började hon med en annan konst, som hon brukar göra varje dag, nämligen ligga på rygg.
Men det är en sak som vi får ta senare, även om det är roligt.






Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fint du har gjort det här inne :)



Klickerträning är superkul. Sj har jag precis lärt mina stänga dörrar genom klickerträning.

2010-10-04 @ 22:24:50
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/
Postat av: Kickan

Vad kul att det gick bra. Det blåa på bilden ser ut som et flygande tefat :-). Inte vad jag vet vad klickning är men får väl googla och kolla upp det.

Krama Kickan

2010-10-04 @ 23:11:11
Postat av: Anna

Ja jag började klicka honom på en postitlapp som jag hade i handen. Varje gång han nudda den med nosen klickade jag. Sen gjorde jag det lite svårare, tillslut så la jag postitlappen på dörren och när han nudda den där så klickade jag o så höll jag på i 2 dagar o den 3je dagen satt det perfekt :)

2010-10-05 @ 12:47:17
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0