Varit hos veterinären!


Idag var det min tur att åka med matte till veterinären. Jag kan inte bry mig mindre liksom.
Jag minns inte första gången jag var där, men matte och husse brukar prata om någon som tjöt som en stucken gris, som då tydligen var jag. Men, man mognar väl! Jag rör inte en min när hon sticker mig, för jag vet att det går över på 1 sekund. Sen är jag ju ganska härdad mot smärta, tack vare att matte nästan alltid klipper minst en klo för långt ner, när hon ska klippa dom. Man vänjer sig liksom.


Alla som jobbar hos veterinären är jättesnälla och pratar alltid med mig. Och alla som sitter i väntrummet brukar få höra på min vackra sång... Matte brukar bli irriterad när jag sitter där och "gnäller", som hon säger att jag gör, men som sagt, jag sjunger faktiskt. Alla andra som lyssnar på det blir inte ett dugg irriterade, bara matte. Alla andra ler så fint åt oss båda så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0